En tradisjonsrik klubb

Rogaland Rideklubb ble stiftet i 1967. Rideklubben har rideskoleundervisning for de uten egen hest og oppstalling og trening for ryttere med egen hest. Vi har to ridehaller på 20 x 40 og 22 x 60, 1 utendørsbane på 50 x 70 og en lonsjeringsbane/oppvarming på 22 x 22. Alle baner har filtunderlag fra Stall Kubberød. Rideklubben ligger rett ved Sørmarka med 4,5 km ridestier og vi har derfor optimale turforhold for hest og rytter. Rideskolen har 14 hester i forskjellige størrelser, og våre instruktører underviser rundt 200 rideskoleelever i uka.

Rogaland Rideklubb har hatt flere Norgesmestere, Nordiskmestere, deltakelser i EM og andre store internasjonale stevner. Rideklubben har vært år ryttere med på satningsgrupper og landslag.

Målet er å være den beste rideklubben både på rideskole, rekruttering og sportslige resultater.

Hvis du vil vite mer detaljer om klubbens første 30 år se her:
Rogaland Rideklubb 30 år historie